Ejd.kontor
Er der problemer i din lejlighed/ på ejendommen, eller skal du flytte ind/ud, afhente nøgler, have gennemsyn af lejlighed, så er det udlejers/Balders kundeservice, du skal henvende dig til:
Balders kundeservice: mandag-torsdag kl. 08:00–17:00 og fredag kl.08.00-16.00.
Tlf: 55 55 07 07
Mail: kundeservice@balder.dk
Ejendomskontoret (tidligere kendt som Beboerbutikken) er beliggende på Marskensgade 25 st., 2100 København Ø.
Balder Akut Østerfælled Torv (uden for viceværtens normale arbejdstid):
70200092
Balder Emergency Oesterfaelled Torv (outside of hours of operation):
+45 70200092
UDLÅN AF BOREMASKINER:
Som lejer på Østerfælled kan du låne en kraftig boremaskine med SDS-bor – også kaldet en borehammer – til, hvis du skal hænge noget op på de bærende beton-vægge i din lejlighed. Du kan også låne en mindre kraftig slagboremaskine til dine mindre krævende bore-opgaver.
Henvend dig til Ejendomskontoret/Beboerbutikken, Marskensgade 25 for lån af borehammer med SDS-bor eller for lån af slagboremaskine. Du henvender dig nemmest via Balders kundeservice.
Hvad skal man bruge for at bore i beton? Normalt bruger man ikke en almindelig boremaskine til at bore i en betonvæg. Det skyldes, at boremaskinen ikke har kræfter nok til, at boret kan få fat. I stedet bruger man en borehammer, hvor boret både drejer og hamrer på samme tid. Det gør betonboret i stand til at bryde gennem betonen.
Hvilket bor bruger man til beton? Et godt betonbor er lavet med SDS-fæste. SDS-fæste har nogle særlig egenskaber, der hjælper med at trænge ind i betonen. Eksempelvis er der nogle slidser, som gør, at bordet kan rykke ind og ud af betonvæggen og på den måde grave sig ind i væggen løbende. Det er ikke noget, du bemærker, når du borer.
Dørtelefoner update November 2023
klik på ovenstående link for at læse om beboernes 2023-erfaringer med dørtelefonerne.
Maj 2018: OBS: Beboerbutikken/Ejendomskontoret er, som vi lejere ellers kendte det, blevet nedlagt, og alle tidligere viceværter er blevet afskediget.
Det er – eller har også været – muligt at læse mere i den beboervejledning, som i gamle dage blev udleveret af Ejendomskontoret/Beboerbutikken ved indflytning. Bemærk dog, at indholdet i beboervejledningen ikke er opdateret af udlejer og ej heller generelt tilpasset alle de mange forskellige lejekontrakter, der findes på Østerfælled. Lejerne bør derfor selv orientere sig i egen lejekontrakt fx under paragraffen ‘særlige vilkår’ og dertil evt. forhøre sig yderligere hos LLO.
For at læse denne – forældede – Beboervejledning klik her:
Beboervejledning (hel)
Radius’ & Minol’s digitale radiatoraflæsninger/ Brugsvejledning til at forstå Østerfælleds digitale radiator-målere:
pk_83_129729_minometer_m_7_daenisch_kleine_Auflösung
TV & Internet:
TV/ YouSee: Østerfælleds beboere har fra gamle dage af en lidt ekstra fordelagtig TV-pakke-pris pga. nogle tidligere omstændigheder vedr. Dansk Kabel TV (det tidligere ComX), med hvilken der så vidt vides i højere instans end her kørte en form for sagsforløb, som så endte ud i en en slags forlig de andre medie-parter imellem. Dog har vi derfor som beboerrepræsentation intet at gøre med, hvilke TV-leverandører eller TV-pakker Østerfælleds lejere individuelt vælger at benytte sig af. Og vi kan fra BR derfor ikke besvare tekniske spørgsmål i relation dertil. Henvend dig i stedet til din TV-udbyder.
Internet/ Dansk Kabel TV: I år 2014 blev ComX en del af Dansk Kabel TV. Det betyder, at opkrævningen for ComX produkter, fremadrettet kommer fra Dansk Kabel TV. Der er ingen ændringer i forhold til dine produkter, priser eller abonnementsbetingelser. Det hele leveres fortsat gennem de samme kabler, og det er Dansk Kabel TV, du skal henvende dig til, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til dine produkter.